Rewolucja systemu edukacji wywołana pandemią

Pandemia to ogromne wyzwanie, któremu z dnia na dzień został poddany polski system edukacji. Koronawirus wymusił zmianę podejścia do systemu kształcenia dzieci i młodzieży. Z jakimi problemami musieli zmierzyć się nauczyciele i dyrekcja szkół w tym roku szkolnym? O to małopolskie szkoły podstawowe zapytało Stowarzyszenie im. Juliusza Lea w anonimowej ankiecie.

Prośbę o wypełnienie ankiety wysłano za pośrednictwem poczty email do dyrekcji małopolskich, państwowych szkół podstawowych. Do korespondencji załączono link do ankiety online, stworzonej za pośrednictwem formularzy google. Przeprowadzone badanie było całkowicie anonimowe. Nie wiązało się z podaniem żadnych prywatnych danych.

Przygotowany formularz składał się dwóch części. Pierwsza – obejmowała 5 pytań, skierowanych wyłącznie do dyrekcji. Druga – to 6 pytań do nauczycieli. Odpowiedzi odesłało 413 osób, w tym 80 to odpowiedzi od dyrekcji.

Pełne wyniki badań przestawimy w dwóch odrębnych publikacjach. Dowiemy się z nich między innymi:

  • jaką ewolucję przeszło nauczanie zdalne od marca do grudnia 2020 roku,
  • co w tym czasie uległo zmianie,
  • w jaki sposób pedagodzy podsumowują miniony okres.

Nie ulega wątpliwości, że to ogromna i wymuszona pandemią metamorfoza polskiej edukacji.

ZOOM

więcej

Zobacz też

Obserwujemy